یزدفردا: امام جمعه اردکان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در یزد با بیان این پیمودن مسیر الهی از راه خدمت به بندگانش می‌گذرد، گفت: خداوند به کسانی در راه خدمت به مردم اخلاص داشته باشد، برکت داده و مشکلاتشان را برطرف می‌کند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام «سید اسماعیل شاکر اردکانی» در این مراسم که امروز پنجشنبه هشتم شهریورماه در مسجد روضه محمدیه یزد با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قران کریم بزرگترین رستگاری برای بندگانش را جلب رضایت حق تعالی ذکر و راه کسب رضایت الهی را اطلاعت و عبادت خدا و خدمت خالصانه به بندگانش بیان می‌کند.

وی با بیان این که در اسلام این اعتقاد راسخ وجود دارد که راه خدا از مسیر راه بندگانش می‌گذرد، افزود: همه جا می‌تواند مکان پیمودن این مسیر الهی باشد و به این باور داریم.

امام جمعه اردکان گفت: تفاوت مسئولان و دولتمردان با دیگر اقشار مردم این است که توفیق و فرصت بیشتری برای کسب رضایت مردم دارند.

وی با اشاره به روایتی، عنوان کرد: پیامبر اعظم(ص) در مورد دین می‌فرمایند؛ دین در دو بخش شامل تعظیم اوامر الهی و محبت و خدمت به بندگان خداست.

وی این روایت را ملاک خوبی برای ارزش‌گذاری به دینداری خودمان دانست و خاطرنشان کرد: سعدی علیه الرحمه‌ در این باره می‌فرماید؛ «شرف مرد به جود است و کرامت به سجود * هر که این هر دو ندارد عدمش به ز وجود».

حجت الاسلام شاکر اردکانی هفته دولت و گرامیداشت نام و یاد شهدای دولت برای محک زدن خودمان در جهت حرکت بر مسیر آنها دانست، گفت: مسئولان می‌توانند با نیت الهی در این دوره از فعالیت خود رضایت الهی را جلب و عاقبت به خیر شوند.

وی با یادآوری این سنت الهی که «وقتی کسی در راه خدمت به مردم اخلاص داشته باشد، خداوند به حرکتش برکت می‌دهد»، ادامه داد: خداوند به چنین مسئولان با اخلاصی کمک خواهد کرد و مصادیق آن در همین زمانه و حکومت اسلامی قابل مشاهده است.

امام جمعه اردکان با اشاره به نیت خالصانه شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی، گفت: قطعاً عملکرد ما نه در برکت بخشیدن به زندگی‌مان بلکه حتی در نحوه مرگمان موثر است؛ همانطور که در نحوه ختم زندگی این شهدا و همچنین سردار شهید سلیمانی با شهادتشان دیدیم.

وی با تاکید بر استفاده مسئولان از این فرصت خدمت، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) می فرماید؛ «کسی که به مردم خوبی کند، خداوند عاقبتش را نیکو قرار می‌دهد.»

حجت الاسلام شاکر اردکانی در ادامه نیز خدمات دهی به مردم را متنوع خواند و افزود: با این حال برخی خدمت‌ها از فضیلت بالاتری برخوردار است به ویژه هنگامی که از درد، نگرانی و مشقت مردم بکاهیم و آنها برطرف کنیم.

وی به مقام والای علمای دین اشاره و تصریح کرد: حرکت در مسیر دین ارزشمندترین اقدام است و نباید کاستی‌ها در این حوزه افراد را پیمودن در این مسیر باز دارد.

امام جمعه اردکان در پایان شکرگذاری و دعا برای اجابت عملکردهایمان از سوی خداوند را نیز مهم خواند و گفت: وقتی حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) کعبه را بنا نهادند از خداوند خواستند که این خدمتشان را بپذیرد.

شاکر اردکانی در این مراسم از جانباختگان سانحه رانندگی زائران پاکستانی در یزد نیز یاد کرد و گفت: این هم افتخاری است که در مسیر زیارت امام حسین(ع) جان بدهیم.

در ابتدای این مراسم که با مدیحه سرایی یکی از مداحان همراه بود، پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای دولت قرائت شد.  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا